Számos kereskedő az üzleti előnyök miatt kacérkodik a részletfizetési lehetőség bevezetésével, lehetőség szerint mindezt hatékony és kényelmes ügyfélkiszolgálással egybekötve, azaz gyorsan, kényelmesen. Megfelelő digitális rendszer hiányában azonban nem lehetséges egy hatékonyan üzemeltethető részletfizetési megoldást kínálni az ügyfeleknek, a teljesség igénye nélkül kiemelünk néhány kulcsproblémát:
- kinek adjuk és kinek ne adjuk a részletfizetési lehetőséget?
- mit vizsgáljunk és milyen adatokat kérjünk be? kérjünk be mi is munkáltatói igazolást és bankszámlakivonatot?
- mi alapján dolgozzuk fel és bíráljuk el a kérelmeket?
- külön lépésben, és papír alapon szerződjünk?
- hogy fog működni a fizetés a gyakorlatban? mi van ha nem fizet az ügyfél? ki fogja emlékeztetni?
- ki fogja ezt az egészet menedzselni, nyomon követni és nyilvántartani?
- Alakítsunk ki erre egy új hitelezési folyamatot és vegyünk fel erre egy új embert?
- Az egész folyamat részben papír alapú és manuális lenne, miközben alapvetően nem értünk a hitelezéshez.
Az instacash által fejlesztett digitális kereskedői részletfizetési rendszer a fentiekben felmerülő üzleti, informatikai, kockázati és üzemeltetési kérdésre nyújt adekvát választ.